Yli 60-vuotiaat

+60v. – liikunnalla pyritään ennalta ehkäisemään voiman ja kestävyyden alenemista, jolloin jokapäiväisistä arkirutiineista selviäminen säilytetään mahdollisimman pitkään ja tuetaan kotona asumista.

 

Terveysliikunnan suositus yli 65v.:
1) paranna kestävyyskuntoa useana päivänä viikossa: reippaasti 2½h/vko ja rasittavasti 1,15h/vko

2) lisää lihasvoimaa, kehitä tasapainoa ja pidä yllä notkeutta 2-3krt/ vko

3) tasapainoharjoittelu on erittäin tärkeää yli 80v. sekä niille, joiden liikkumiskyky on heikentynyt ja/tai jotka ovat kaatuilleet

 

yli 65v. liikuntasuositukset

Viimeksi päivitetty 18.12.2017

Yhteystiedot

Vihdin uimahalli

Hiidenvedentie 3, 03100 Nummela

erityisliikunnanohjaaja 0500 818 014

Yli 60-vuotiaat

+60v. – liikunnalla pyritään ennalta ehkäisemään voiman ja kestävyyden alenemista, jolloin jokapäiväisistä arkirutiineista selviäminen säilytetään mahdollisimman pitkään ja tuetaan kotona asumista.

 

Terveysliikunnan suositus yli 65v.:
1) paranna kestävyyskuntoa useana päivänä viikossa: reippaasti 2½h/vko ja rasittavasti 1,15h/vko

2) lisää lihasvoimaa, kehitä tasapainoa ja pidä yllä notkeutta 2-3krt/ vko

3) tasapainoharjoittelu on erittäin tärkeää yli 80v. sekä niille, joiden liikkumiskyky on heikentynyt ja/tai jotka ovat kaatuilleet

 

yli 65v. liikuntasuositukset

Viimeksi päivitetty 18.12.2017