Yhteisvalinnan tulokset ja paikan vastaanottaminen
Paikan vastaanoottaminen
Tiedot Vihdin lukioon valituista ilmoitetaan aikaisintaan 12.6.2025. Tulokset ilmoitetaan Vihdin lukion internet-sivuilla Ajankohtaista-osiossa. Lisäksi kaikille Vihdin lukioon valituille lähetetään hyväksymiskirje, jonka yhteydessä on tärkeää tietoa lukion aloittamiseen liittyvistä käytännön asioista. – Huomioithan, että nimesi näkyy internetissä vain, jos olet antanut hakulomakkeessa nimesi julkaisuluvan.
Valintapäätöksen jälkeen sinun tulee ottaa opiskelupaikka vastaan sähköisesti hakijan sähköpostiin tulleen linkin kautta Opintopolussa. Opiskelupaikka tulee ottaa vastaan to 12.6.–ti 17.6.2025 klo 15.00. Sinun ei siis tarvitse saapua koululle ottaaksesi paikan vastaan.
Mikäli opiskelupaikkaa ei ole otettu vastaan koulun ilmoittamaan määräaikaan mennessä, paikka annetaan sitä jonottavalle, kelpoisuusehdot täyttävälle hakijalle.
Tiedoksi varasijoille jääneille: varasijoja puretaan järjestyksessä 15.8.2025 asti. Mikäli sinulle vapautuu opiskelupaikka Vihdin lukiosta, olemme sinuun yhteydessä.
Paikan vastaanottamiseen liittyvissä kyselyissä voi olla yhteydessä Vihdin lukion opinto-ohjaajiin to 12.6.– ti 17.6.2025.
Opinto-ohjaajat: Liisa Hämäläinen, puh. 044 042 1265, liisa.hamalainen@vihti.fi, Maiju Väli-Klemelä, puh. 044 042 1263, maiju.vali-klemela@vihti.fi tai Anna Kopra, puh. 044329 5066, anna.kopra@vihti.fi.
Wilma ja lukiolaiskannettava
Vihtiläisten opiskelijoiden ja huoltajien Wilma-tunnukset avautuvat uudelleen automaattisesti; ulkopaikkakuntalaisille tunnukset lähetetään sähköpostitse kesän aikana.
Mikäli tunnukset eivät ole saapuneet heinäkuun loppuun mennessä, otathan yhteyttä opintotoimistoon sähköpostilla marina.rajaheimo@vihti.fi.
Ensimmäisellä viikolla opiskelija saa käyttöönsä (niin halutessaan) kannettavan tietokoneen.
Lukiolaiskannettava on yritystason kone (esim. HP EliteBook 840G), jossa on valmiina kaikki opiskelijan tarvitsemat ohjelmat, automaattisesti päivittyvä Abitti-yhteensopiva koeympäristö, automaattiset ohjelmapäivitykset sekä rajaton tuki. Omia kannettavia tietokoneita emme suosittele, sillä emme pysty tarjoamaan niihin käyttö- tai muuta tukea.
Huoltajan tulee allekirjoittaa Lukiolaiskannettavan käyttösopimus Wilman lomakkeet-osiossa. Laitteen käyttösopimus tulee allekirjoittaa 4.8.2025 mennessä, jotta saamme jaettua lukiolaiskannettavat sujuvasti heti ensimmäisenä koulupäivänä. Myöhästyneet allekirjoitukset viivästyttävät laitteen luovuttamista opiskelijalle.
Opiskelijan ja huoltajan tulee lukea sopimuksen käyttöehdot huolellisesti yhdessä läpi ennen allekirjoittamista.
Erityisruokavalio
Erityisruokavaliota tarvitsevien tulee täyttää hakemus sähköisesti www.vihti.fi-sivujen kautta. Ohjeet hakemuksen tekemiseen löydät tästä linkistä.
Tiedonsiirto
Peruskoulun aikaiset pedagogisen tuen asiakirjat ja asiantuntijalausunnot (esim. tieto oppimisvaikeuksista tai psykologin tekemistä tutkimuksista) siirtyvät Vihdin kunnan peruskouluista tiedonsiirron yhteydessä lukiolle. Opiskelijan ja huoltajien on mahdollista tulla kesäkuussa 17.6. klo 9 – 12 tai elokuussa 4.8. klo 9 – 13 keskustelemaan erityisopettajan kanssa tuen tarpeista ja saada tietoa lukion tukitoimista. Jos haluat varata ajan tapaamiseen, lisätietoja voi kysyä erityisopettaja Ann-Mari Mikkolalta puh. 040 656 3389.
Muualta kuin Vihdistä valittujen opiskelijoiden toivotaan tulostavan ja täyttävän oheinen Lupa tiedonsiirtoon -lomake. Lomake toimitetaan ensimmäisenä koulupäivänä ryhmänohjaajalle tai opinto-ohjaajalle. Vihdin peruskouluista oppilaanohjaajat toimittavat kootusti tiedonsiirtolomakkeet lukiolle.
Viimeksi päivitetty 11.06.2025