13.2.2025: Putkirikko Ojakkalassa Enätiellä. Vedenjakelu on keskeytynyt Ojakkalan, Tervalammen ja Otalammen alueella. Korjaustyöt aloitettu, ja vedenjakelu saadaan palautettua arviolta klo 21.00. Vedenjakeluauto on Hiekkahentusen (Kehätie 1430, Ojakkala) pysäköintialueella, sieltä voi noutaa vettä omiin astioihin.

Comenius-projektit

“Where have all the Bees gone ? 2010–2012

  • Projektiin osallistui lisäksemme Neumuehler Schule , Schwerinissä, Saksassa, Collège Croix de Metz, Toulissa, Ranskassa, Instituto Magistrale Statale “ V. Gioberti” -Liceo linguistico e socio psico -pedagogico, Sorassa Italiassa,Geniko lykeio Kalavryta “ Efseviou Kipourgou” Kalavrytassa Kreikassa, IES . Juan del Enzina, Leónissa Espanjassa sekä  Zespol Szkol Budowlana-Informatycznych imMikolaja Kopernika, Zoryssa Puolassa. Meidän lukiomme toimi projektissa koordinaattorina.
  • Projektin perusteemana oli ympäristö eläimineen, kasveineen ja niihin liittyvine ongelmineen. Tutkimme varsinkin uhanalaisia ja tulokaslajeja. Vierailujen aikana teimme myös retkiä ja ryhmätöitä aiheeseen liittyen ja olimme yhteistyössä  kansallispuistojen kanssa.  Projektin tarkoitus oli myös lisätä  opiskelijoiden ympäristötietoisuutta sekä samalla rohkaista heitä käyttämään vieraita kieliä.
  • Projektikokoukset järjestimme marraskuussa 2010 Italiassa, toukokuussa 2011 Saksassa, lokakuussa 2011 Espanjassa, tammikuussa 2012 Suomessa sekä  toukokuussa  2012 Ranskassa.

“ YOU and ME “ 2007–2009

  • Projektiin osallistui lisäksemme  Science and Maths High School Gabrovossa, Bulgariassa, 1st Epal of Mytilene Mytilenessä, Kreikassa, les Joanot Martorell Valenciassa, Espanjassa sekä Kopernikus Gymnasium Blankenfeldessä, Saksassa. Lukiomme koordinoi projektia.
  • Projektin tarkoituksena oli perehtyä eurooppalaisen viitekehyksen mukaiseen vieraan kielen arviointiin vertailemalla eri maiden oppilaiden suullisia ja kirjallisia tuotoksia.
  • Projekti oli jaettu kahteen osaan, jossa ensimmäisessä vertailtiin eri maiden elämäntapoja historiaa, maantiedettä, musiikkia ja muita taiteita apuna käyttäen. Työkielenä oli pääasiassa englanti, mutta myös saksa, ranska ja espanja. Toisessa osassa keskityttiin  enemmän arviointiin. Käytimme itsearviointia, pariarviointia sekä opettaja-arviointia.
  • Projektikokoukset järjestimme marraskuussa 2007 Espanjassa, toukokuussa 2008 Saksassa, syyskuussa 2008 Kreikassa,  marraskuussa 2008 Bulgariassa ja toukokuussa 2009 Suomessa.