Vesiliikunta

Vesiliikunnan terveysvaikutukset: Vesi käy harjoitteluympäristönä henkilöille, joille ei sovi maalla harjoittelu rajoitteiden tai kivun takia. Vesi rentouttaa lihaksia, virkistää sekä vähentää kipuja.

Vesijumppa ja vesibic

Syyskausi 3.9. – 14.12.2018

Kevätkausi 7.1. – 31.5.2019

Ei ohjauksia:

Viikoilla 42, 8 ja 16 jumpista pidetään ainoastaan ma ja pe aamu vesijumpat.

 

Vesiliikunta vahvistaa keuhkoja

Vesi on erinomainen elementti hengitys- ja verenkiertoelimistön kunnon kohottamiselle. Veden paine helpottaa uloshengitystä ja toisaalta vastustaa sisäänhengitystä vahvistaen keuhkoja. Veden hydrostaattinen paine tehostaa ja vahvistaa hengitys- ja verenkiertoelimistön suorituskykyä eli vedessä tapahtuva liikkuminen parantaa yleiskuntoa.

Vesiliikunta on hauskaa ja tehokasta, yksin tai ryhmässä

Vedessä liikkuessa aineenvaihdunta vilkastuu ja turvotukset vähenevät. Vedessä kaikki lihasryhmät joutuvat työskentelemään aktiivisesti tasapainon säilyttämiseksi. Vedessä liikkuminen on tehokkuudestaan huolimatta nivelille lempeää, eikä rasita niveliä samalla tavalla kuin maalla liikkuminen. Kehon oma paino on vedessä pieni ja tasapainon säilyttäminen helppoa.

 

Pohjoismaisen uimataidon määritelmä

Jos putoat veteen siten, että pää käy veden alla ja pääset uudelleen pinnalle, uit yhtäjaksoisesti 200 metriä, josta 50 metriä selällään, olet uimataitoinen.

 

Vesiliikunta tarjonta löytyy kausiesitteestä s.14 alkaen. Muutoksista ilmoitetaan liikunnan etusivulla.

Kausiesite

Viimeksi päivitetty 25.06.2018

Yhteystiedot

Vihdin uimahalli

Hiidenvedentie 3, 03100 Nummela

liikunnanohjaaja 050 5285 379

uinninvalvoja– uimaopettaja 044 4675 342

Vesiliikunta

Vesiliikunnan terveysvaikutukset: Vesi käy harjoitteluympäristönä henkilöille, joille ei sovi maalla harjoittelu rajoitteiden tai kivun takia. Vesi rentouttaa lihaksia, virkistää sekä vähentää kipuja.

Vesijumppa ja vesibic

Syyskausi 3.9. – 14.12.2018

Kevätkausi 7.1. – 31.5.2019

Ei ohjauksia:

Viikoilla 42, 8 ja 16 jumpista pidetään ainoastaan ma ja pe aamu vesijumpat.

 

Vesiliikunta vahvistaa keuhkoja

Vesi on erinomainen elementti hengitys- ja verenkiertoelimistön kunnon kohottamiselle. Veden paine helpottaa uloshengitystä ja toisaalta vastustaa sisäänhengitystä vahvistaen keuhkoja. Veden hydrostaattinen paine tehostaa ja vahvistaa hengitys- ja verenkiertoelimistön suorituskykyä eli vedessä tapahtuva liikkuminen parantaa yleiskuntoa.

Vesiliikunta on hauskaa ja tehokasta, yksin tai ryhmässä

Vedessä liikkuessa aineenvaihdunta vilkastuu ja turvotukset vähenevät. Vedessä kaikki lihasryhmät joutuvat työskentelemään aktiivisesti tasapainon säilyttämiseksi. Vedessä liikkuminen on tehokkuudestaan huolimatta nivelille lempeää, eikä rasita niveliä samalla tavalla kuin maalla liikkuminen. Kehon oma paino on vedessä pieni ja tasapainon säilyttäminen helppoa.

 

Pohjoismaisen uimataidon määritelmä

Jos putoat veteen siten, että pää käy veden alla ja pääset uudelleen pinnalle, uit yhtäjaksoisesti 200 metriä, josta 50 metriä selällään, olet uimataitoinen.

 

Vesiliikunta tarjonta löytyy kausiesitteestä s.14 alkaen. Muutoksista ilmoitetaan liikunnan etusivulla.

Kausiesite

Viimeksi päivitetty 25.06.2018